Ziemassvētkos dāvāsim prieku

Daudzkārt dzirdēts, ka par labdarību nav jārunā, arī mēs, Danske Bank tam piekrītam. Tomēr šoreiz vēlējāmies par to runāt, rosinot diskusiju un aicinot pievienoties.

Danske Bank citās valstīs jau ir ierasts, ka gadskārtu svētkos dāvanas klientiem vai sadarbības partneriem netiek dāvinātas. Galvenais pamatojums ir nepieciešamība izvairīties no interešu konflikta. Turklāt mēs vēlamies, lai klienti mūs izvēlas par sadarbības partneri sniegto pakalpojumu un attieksmes dēļ. Skandināvijā šī ir ierasta prakse, pie mums, Latvijā – vēl ne.

Arī mēs, Danske Bank Latvijā, esam pieņēmuši šo paražu, tādēļ šogad Ziemassvētku dāvanu gādāšanas prieks izpalika. Tā vietā aicinājām darbiniekus sniegt savas idejas labdarības mērķim un tad lūdzām balsot. Tā nonācām pie sava šī gada Ziemassvētku labā darba. Bet ne par to ir šis stāsts.

Darbinieki, kas tiešā veidā iesaistīti klientu apkalpošanā, norādījuši, ka viņi jutīsies neērti, ja klients atnāks uz tikšanos, kas ieplānota Ziemassvētku laikā, un pasniegs dāvanu, taču viņam nekas nebūs sagatavots. Tieši šis jautājums rosināja šī raksta tapšanu.

Mēs vēlētos rosināt diskusiju par biznesa dāvanu pasniegšanas kultūru Latvijā. Varbūt tā varētu kļūt par vispārēju praksi – uzņēmumi savus Ziemassvētku dāvanu budžetus novēlētu kādam labdarības mērķim? Mēs šogad iesaistījām darbiniekus tā izvēlē, bet tikpat labi mērķa noteicēji varētu būt uzņēmuma klienti – par šo nākamgad noteikti padomāsim. Tad izpaliktu bažas - kā es jutīšos, ko klients padomās.

Lai vai kā, mīļie Danske Bank klienti, ja drīkstam, mēs vēlētos aicināt nedāvināt mums dāvanas, un apdomāt – varbūt arī Jūs līdzekļus, kurus parasti novirzāt korporatīvajām Ziemassvētku dāvanām, varat veltīt kādam labdarības mērķim? Ja ne šogad, tad nākamajos Ziemassvētkos. Tā kopīgiem spēkiem mēs varam padarīt kādu laimīgāku vai veselāku. Mēs šogad ziedojām bērnu rehabilitācijai. Varbūt gribat pievienoties?

 

Jūsu Danske Bank